Ek het die laaste paar weke heelwat tyd op Facebook spandeer. Die rede daarvoor is nou nie hier ter sprake nie, maar wel die feit dat ek tot in my diepste wese geïrriteerd is met mense se taalgebruik en spelfoute (beide Afrikaans en Engels). Die groot grap is natuurlik dat ek geen taalkenner is nie en beide tale besig op ‘n wyse wat die akademici na sooibrandpille sal laat gryp, maar ek probeer darem.

‘Darm probeer ek’ is toe presies die laaste strooitjie wat die kameel se rug gebreek het en toe skel ek verwoed op die facebooker wat nie kan spel en nie haar taal ordentlik kan praat nie. My dogter, wat teen hierdie tyd al gewoond behoort te wees aan hierdie soort tirades, het seker ook nie ‘n goeie dag gehad nie, want sy weet my te vertel (en ek haal aan):

As daardie taalgoggatjie die dag uit Ma se gat klim, sal die lewe hier rond heelwat meer relaxed wees.

Ek is nog steeds besig op Facebook, maar die lesery gaan nou baie stadig, want ek probeer om nie te gil as ek ‘n taalvergryp raaksien nie, MAAR nou kan ek nie verby die swak taal of die spelfout kom nie. Ek haak net vas soos ‘n gekrapte ou grammofoonplaat en staar na die irritasie, knyp my lippe styf toe en dink aan die taalgoggatjie. Ek kan voel hoe bou die druk op, maar ‘darm’ probeer ek.

 

