Wat hier volg is my persoonlike opinie en as jy nie daarvan hou dat ander mense ook opinies het nie, hou net verby.

Ek moet eerlik wees en erken dat vandag se proteste teen plaasmoorde my met onrustigheid gevul het. Aan die een kant stem ek 100% persent daarmee saam dat “genoeg nou genoeg is” en dat die regering moet wakker word en aksie neem in verband met hierdie situasie. Aan die ander kant is ek bevrees dat die proteste vandag nog meer tweespalt en rassewoede in die land kon veroorsaak het.

Hoekom sê ek so? Ek hou al heeldag die sosiale media dop en sien die reaksies op die fotos en ek lees wat die gewone burgers sê. En moenie vir my vertel dat Faceboek en Twitter (plus ‘n menigste ander platforms) van geen belang is in hierdie hele debakel nie. Sodiale media is hedendaags sekerlik een van die magtigste wapens in die wêreld – vra maar die Trump-regering.

Sommige mense het heeltemal tereg gevra of die proteste, behalwe vir die plaasmoorde op wit boere, ook geweld en misdaad teenoor ander persone insluit, byvoorbeeld swart boere, plaaswerkers, inwoners van voorstede, swart dorpsgebiede en informele nedersettings. Wat van geweld teen vroue en kinders vra ‘n ander?

Daar was oor en weer versekerings dat die protes alle soorte geweld en misdaad insluit, maar kyk byvoorbeeld na die bewoording van die memorandum wat aan die Midvaal Burgemeester oorhandig is: dit verwys slegs na die veiligheid van blankes. In reaksie hierop sien en lees ek opinies en beskuldigings wat rondgeslinger word en wat by die minuut meer beledigend, aftakelend en dreigend word. Die een party wil nou meer spiteful as die ander wees en gifspoeg is aan die orde van die dag. Van my voorstoep af lyk dit soos ‘n bom wat dreig om te ontplof.

Die een ding wat my behoorlik irriteer, soos gewoonlik, is die verregses met hulle “oorlog”-praatjies. Mense, oorloë word lankal nie meer op ‘n slagveld beslis met manne wat gewere, kanonne en bajonette (of assegaaie) ronddra nie. Met wat wil julle in elk geval oorlog maak? Die oorgrote meerderheid burgers besit nie eens meer wapens nie. Die beste wat ek kan aanbied is om iemand met vrot tamaties te gooi of in koesisterstroop te versmoor. Sò mors ek nie met kos nie en oorlogvoering is nie my gunsteling tydverdyf nie.

Vergeet ook maar die idee dat Amerika of Europa sal intree en (wat doen?) as ons hard genoeg skreeu en lawaai. Daar is niks in hierdie land wat hulle interesseer nie – geen goud, diamante of olie wat hulle beskermingswaardig ag nie. Hier is ons op onsself en op mekaar aangewese en hiermee bedoel ek die mense van die land – ons regering het geen belang by enigiets anders as om hulle eie sakke te vul nie.

Ek sê nie dat die proteste nie moes plaasgevind het nie; dit het beslis die doel bereik om aandag te vestig op die probleem, hoewel die persoon wat nog nie bewus was daarvan dat plaasmoorde ‘n probleem is nie, doofstom, blind en stoepit moet wees. Ek is net nie so seker dat om die paaie te blokkeer sodat mense nie eens by die werk kan kom nie, en nòg produksietyd dus verlore gaan, so ‘n goeie idee is nie, veral nie in hierdie finansiële klimaat nie. Sou ‘n blote saamtrek van mense in dorpsgebiede en by regeringsgeboue om memorandums te oorhandig nie dieselfde uitwerking gehad het nie? Nou het diegene wat voorheen gekla het oor die protest marches ook na daardie vlak toe gedaal, maar darem met die verskoning dat dit ordelik verloop het en geen looting plaasgevind het nie. Nee, dit was seker nie nodig om buitebande te verbrand nà die openlike magsvertoning nie, maar gaan dit altyd so bly as daar verdere proteste beplan word?

En so pas het ek gelees van nòg ‘n plaasmoord vandag in Gelukstad. Is dit toeval of dalk bedoel as vergelding, ‘n teenaanval net om “julle te wys”, want dìt is presies wat ek in gedagte gehad het toe ek gesê het ek is onrustig. Nou is ek meer as onrustig; ek is vir die eerste keer regtig bang.

Baie mense het die afgekope paar dae uitgewys dat die blanke Afrikaners ‘n lui nasie geword het, dat ons rondgesit en niks gedoen het of nie eers opgelet het hoe ons gemarginaliseer word nie. Onwaar, ons het dit opgelet en menige het daaroor gepraat, maar niks is gedoen nie, want sonder ondersteuning van jou eie landgenote kom jy nie ver nie. In al die verkiesings van 1994 tot nou het daar stemme opgegaan wat daarop gewys het dat die blankes ter wille van hulle eie behoud moet saamstaan saam met mense van alle kleure wat dieselfde oortuiging handhaaf, naamlik dat daar ‘n sterk opposisie gevorm moet word om die nodige checks and balances te verkry wat nodig is om die regering in toom te hou. Wat gebeur egter met elke verkiesing? Splintergroepies word gevorm en elkeen hardloop agter ‘n ander leier aan (die geskiedenis van die Groot Trek herhaal homself), sodat daar nooit ‘n behoorlike party gevorm kan word as teenstander vir die regerende party nie.

Mag ons nooit vergeet nie dat daar altyd diegene is wat meer hulp nodig het as wat ons op die oomblik kan verskaf. Ook hulle ly onder die regering se wanbestuur en ook hulle gaan die ergste geraak word wanneer daar nie meer in kosbehoeftes voorsien kan word nie. Wanneer gaan ons besef dat slegs deur almal saam te staan, ons onsself kan beskerm en meer kan doen vir ons landgenote?

Ek het groot simpatie met die families van die vermoorde boere en ek hoop werklik dat ek verkeerd bewys gaan word – dat vandag se aksies positiewe resultate sal oplewer. Ek het ook simpatie met vrouens, kinders en oumense wat mishandel word, met mense wat nie werk, geld of kos het nie en ook nie die nodige middele het om na hulleself om te sien nie. Kom ons steek elkeen net ‘n hand uit na een ander persoon vandag en moedig mekaar aan om sterk te staan.

 

