Sleutelwoorde

, , , , ,

HairdoHierdie is ‘n ope brief aan alle haarkappers wat dink ek het geen reg om te besluit wat op my eie kop moet aangaan nie. Of diegene wat nie in die minste omgee wat ek dink van dit wat wel op my kop aangaan nie.

Ek het nuus vir jou: dis MY kop, dis MY hare en dis MY besluit hoe ek my hare wil dra. Ja, ek weet daar is goeie haarkappers wat uitstekende verhoudings het met hulle kliënte.

Hierdie brief is net bedoel vir daardie haarkappers wat dink al hulle kliënte is idiote en as die kliënt bo sestig is, moet hy of sy noodwendig aan dementia ly. Dis gewoonlik ook daardie haarkapper wat met sy of haar selfoon teen die oor staan en reëlings tref vir die kinders se nuwe skoolklere, of wat bo-oor my kop staan en skinder met ‘n ander kliënt, terwyl die besige skêr deur my hare zip.

As die skoen pas, trek hom aan, andersins … hou op met lees. As jy aanhou met lees, neem ek aan die boodskap is van toepassing op die manier wat jy jou kliënte bedien:

  1. Ek wil nie my hare kort gesny hê nie. Ek wil dit laat groei. Daar is ‘n verskil tussen kort en lank. Gaan soek dit op in die woordeboek as jy nie die verskil verstaan nie. Ek weet in elke geval nie hoe dit moontlik is dat jy dit NIE kan verstaan as ek vir jou wys PRESIES hoe lank ek my hare wil hê nie. Ek wil nie kort hare hê nie. As my hare kort is staan hulle regop en dan lyk ek soos Rod Steward. Ek wil lang hare hê. Sny net die gesplete en skewe punte af. NET die punte. Ek wil nie my hare een sentimeter lank hê nie; ek wil hê jy moet een sentimeter afsny en dit laat netjies lyk. Kort versus lank. Dis albei kort woordjies, maar het verskillende betekenisse. Verstaan jy nou die verskil of kan ek vir jou ‘n Afrikaans Verklarende Woordeboek koop? Of die Oxford Dictionary? Of praat jy ‘n ander taal wat nog nie geboekstaaf is nie?
  2. Nee, ek wil nie my hare kleur nie. Ek het grys hare, in my opinie ‘n baie mooi kleur grys hare waarvan ek baie hou. Ek wil nie ‘n ander kleur hê nie en ek gee NIE om wat jy daarvan dink nie. Die antwoord is NEE. Watter deel van nee verstaan jy nie – die n, die eerste e of die tweede e? Of is dit die kombinasie van die drie letters wat jou brein uit rat uit skop? ‘Nee’ is daai een waar jy jou kop heen en weer skud (nie die een waar jy jou kop op en af knik nie). Is dit nou duidelik?
  3. Die hare agter my kop groei dikker as die hare bo-op my kop. Dun asseblief die agterste deel uit, daar waar ek vir jou met my vinger wys – op my agterkop. Moenie bo-op my kop uitdun nie; dis NIE waar ek met my vinger gewys het nie. Agter en bo-op is twee verskillende begrippe. Jy moet dalk net vra as jy nie verstaan of nie langer as drie minute kan onthou nie?
  4. Ek leef al meer as sestig jaar saam met my hare en ek weet presies hoe ek wil hê my haarstyl moet lyk. Ek stel nie belang in jou opinie nie. Hou dit vir jouself. Ek wil nie weet wat jy dink nie. Ek wil net hê dat jy my hare sny in die styl wat ek jou gevra het. As jy nie bereid is om dit te doen nie, sê so en dan sal ek jou betaal vir jou tyd wat ek gemors het en ek sal jou nie weer kom pla nie.
  5. Ek weet jy probeer om jou werk na die beste van jou vermoë te doen en dat jy trots is op wat jy doen. Dis goed so. Die probleem is egter: dit wat jy dink is goeie werk en dit wat ek graag wil hê, is twee verskillende dinge. Ek wil hare hê. Ek wil nie lyk soos ‘n volstruiskuiken nie. Ek wil nie ‘n wandelende art piece wees nie. As jy dink ek lyk sleg met die haarstyl waarop ek aandring, hou dit vir jouself; ek sal vir niemand vertel waar ek my hare laat sny nie. Dis ons geheim.
  6. Ek wil nie lak op my hare hê nie. Die feit dat die wind daar buite waai en dat my hare deurmekaar gaan raak, is my probleem, nie joune nie. Deurmekaar hare is nie die grootste probleem in my lewe nie. Ek hou van die wind deur my hare. Ek haat taai hare.
  7. Ja, ek weet hare wat te kort gesny is, groei weer. Dit groei egter nie terug binne een dag nie, ook nie een week nie, ook nie een maand nie. Ek moet in die spieël kyk elke dag van my lewe totdat my hare weer die lengte is wat ek dit wil hê. En dan? En dan begin hierdie gesprek weer van voor af.

As jy my opinie sal respekteer, sal ek joune respekteer en dan sal ek nie aan jou ‘n ope brief skryf nie; ek sal vir jou ‘n boks tjoklits koop vir Krismis.

Met respek van daai ou tannie met die grys hare wat vanmiddag ‘n vloermoer in jou salon gegooi het en wat nooit weer haar voete daar sal sit nie EN wat al haar vriende, kennisse, kollegas en sake-vennote sal afraai om hulle hare by jou te laat doen.

